Tuesday, April 14, 2009

İstanbul'da turist olmak

Pazar günü Hanife ile uzunca zamandır yapmak istediğimiz Fener-Balat günlük gezisini gerçekleştirdik.İstanbul'un tarihi mekanlarının hep önünden geçeriz de bir türlü zaman bulup gezme fırsatını yaratamayız,ya da belkide bakıp ta göremeyiz acı olan, sık sık yürüdüğümüz İstiklal caddesinin nice güzel mimarilerini kaçırdığımızın farkında olmadığımız gibi... Pazar günkü gezimiz, hava soğuk olmasına rağmen çok keyifliydi, bir günlüğüne İstanbul'da turist olduk,Cibali, Ayvansaray, Fener Rum Patrikhanesi ve eski cumbalı evler,Bulgar Kilisesi, Balat sokakları bizi sanki tarihte kısa bir gezintiye götürdü,yürüdük yürüdük, keyif aldık, "Fındık kabuğunda köfte" adlı bir yerde köftemizi yedik ve günü şehirde güzel bir kahveyle noktaladık.. İstanbul'da turist olmak gezilerimizin ilki çok keyifliydi, bir sonraki gezimiz Pera olacak, yaşasın güneşli havalar diyorum ve kendime iyi bir fotograf makinesi diliyorum :))

3 comments:

  1. Canım çokk güzel bir gündü,çok keyif aldım.
    Bir sonraki gezi durağımızda buluşmak üzere :)
    seni çok seviyoruuuumm
    muck :)
    hanife

    ReplyDelete
  2. selamlar!
    Ben de hayatı çok seven, gezmeyi,yemek yemeyi, dünya sinemalarını, kitap kokusunu,engin denizleri ,mavi suları ,uçmayı,İstanbul'u ve yeni yerler kesfetmeyi seven Başak burcu bir Çakıl taşı olarak bloğunuzu pek beğendim…

    Ayrıca balat'ı gezmeyi, ermeni ustanın fındıkkabuğunda köftesini yemeyi ve tarihe dokunmayı da severim. bir gün fırsatınız olursa balattan yukarı çıkıp Kariye kilisesi'ni ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum... :)

    ReplyDelete