Friday, March 12, 2010

Kitap kurdu

Herkes okuyor,ne bulursa okuyor. Alman halkına bazen gerçekten hayranlık duyuyorum, o kadar çok okuyorlar ki... Ayakta, trende, otobüste, deniz kenarında..Bu kadar okuyan bir toplumunda tabi gelişmesi çok doğal.Sabahları işe trenle gidiyorum ve insanları gözlüyorum, herkes birşeyler okuyor, en paspalının elinde bile bir gazete var.. kitaplar burda milyon baskılar yapıyor, bizdeki gibi beş bin on bin değil.Hele geçen gün bir aile gördüm, babanın elinde abartmıyorum 700-800 sayfalık ansiklopedi gibi bir roman ( taşımaya üşenir insan ), annede politik tarihi bir roman, iki çocuk ta sakin sakin masal kitaplarını okuyorlardı, tabi okuma konusundaa ailenin örnek olması çok önemli. Ben de bir kitap kurduyum ve  ne zamn yeni bir kitaba başlasam çok heyecan duyuyorum,eskisi gibi çok vakit bulamasam da fırsat yaratmaya çalışıyorum.Burada Hugendubel var 7 katlı bir kitapçı, fırsat buldukça vakit geçirmeyi çok seviyorum, beni tanıyanlar bilir, ya kozmetik dükkanlarında ya da kitapçıda saatlerce sıkılmadan yanlız başıma vakit geçirebilirim, Hugendubel bir cennet, ne ararsanız var, ve kasalarda hep kuyruk :) sanki market :)
Okuyorlar, gelişiyorlar ve güçleniyorlar, yorum sizin...

No comments:

Post a Comment